Obchodní podmínky
Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti anebo na základě kupní smlouvy, příp. smlouvy o dílo (dále též „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím:
Pallatium® Energy s.r.o. vedená u Krajského soudu v Brně pod spisovou značkou C13377
se sídlem Hybrálec 158, 586 01 Jihlava,
zastoupená Romanem Palátem,
se sídlem Hybrálec 158, 586 01 Jihlava,
IČO: 19265905,
DIČ: CZ19265905
Kontaktní údaje:
Email: obchod@pallatium.cz
Telefon: 728132719
(dále též „prodávající“)
v rámci jeho podnikatelské činnosti a kupujícím (jeho zákazníkem). Tyto obchodní podmínky se vztahují jak na prodej zboží a služeb prostřednictvím on-line obchodu na internetové adrese www.pallatium.cz, tak na prodej zboží a služeb realizovaný jiným způsobem. Vztahují se na smluvní vztahy uzavírané jak se spotřebitelem, tak s podnikatelem (pokud se jedná o úpravu výslovně pro spotřebitele, je tato skutečnost v obchodních podmínkách výslovně uvedena).
2. V záležitostech v těchto obchodních podmínkách neupravených se práva a povinnosti smluvních stran řídí vždy českým právem, zejména pak zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a v případě smluvního vztahu se spotřebitelem i platnými a účinnými předpisy na ochranu spotřebitele (zejména pak zákonem č. 634/1992 Sb., zákon na ochranu spotřebitele ve znění pozdějších předpisů). Ustanovení obchodních podmínek jsou přílohou a nedílnou součástí každé smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat, tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé za účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě (kupní smlouva, smlouva o dílo, objednávka atd.). V takovém případě mají odchylná ustanovení v uzavřené smlouvě přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
II. Informace o zboží a cenách
1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností a specifikace jsou uvedeny u jednotlivého zboží a výrobků v katalogu internetového obchodu www.pallatium.cz. U jednotlivého zboží (u konkrétní sauny např.) jsou rovněž uvedeny možné příplatkové služby a dodávky, které si může zákazník k základnímu modelu přiobjednat. U takovýchto nadstandardních objednávek je vždy uvedena cena, která se připočítá k ceně individuální sauny. Základní ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s balením a dodáním zboží (ve výši uvedené v objednávce), kupující povinen je ve smluvené výši prodávajícímu zaplatit. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
3. V internetovém obchodě jsou dále zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedených v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Náklady na doručení do jiné země budou případně sjednány individuálně.
4. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
III: Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li přechozí registraci v internetovém obchodě
vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení
3. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko objednat, čímž rovněž potvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
4. Bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Pokud je třeba objednávku, kterou kupující prostřednictvím internetového obchodu učinil, upřesnit (což je prakticky téměř vždy), zkontaktuje prodávající kupujícího telefonicky dle údajů, které kupující zadal. Pokud dojde na základě telefonického kontaktu smluvních stran k dodatečné změně objednávky, bude potvrzení objednávky, které prodávající zašle kupujícímu, obsahovat již nové údaje o obsahu objednávky kupujícího. Smlouva je uzavřena teprve tehdy, pokud kupující změnu provedené objednávky prodávajícímu odsouhlasí (emailovou zprávou). V ostatních případech platí, že smlouva je uzavřena odesláním potvrzení prodávajícího na emailovou adresu kupujícího, jehož přílohou jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího, příp. další podklady podstatné pro objednávku.
5. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu rovnou pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
6. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
7. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodně, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
8. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
9. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet dál nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
IV. Platební podmínky a dodání zboží
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 123-574670257/0100, vedený u Komerční banky a.s., nebo na účet č. 1606770004/2700 vedený u Unicredit bank a.s.
dobírkou v hotovosti při předání zboží,
a, V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží.
b, V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy.
c, V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující osoba podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb; kupující je naváděn na webových stránkách prodávajícího.
d, V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
2. Prodávající si vyhrazuje právo požadovat předem od kupujícího zálohu na dodávku zboží, o takovém požadavku bude kupující před uzavřením smlouvy informován. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
3. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
4. Dodací lhůty jsou zpravidla uvedeny u jednotlivých výrobků, případně o nich informuje prodávající před uzavřením kupní smlouvy. Dodací lhůta se odvíjí od složitosti výroby a termínu dodání výrobce. V případě, že kupující objednává větší množství zboží, případně objednává zboží, které má (ať už jako celek, nebo některé jeho části) delší dodací či výrobní lhůty, je prodávající oprávněn termín dodávky přizpůsobit možnostem výrobce a dodací lhůtu jednostranně prodloužit, o čemž vyrozumí kupujícího písemně nebo telefonicky. S ohledem na celosvětové výpadky dodávek materiálů a výrobků upozorňuje prodávající kupujícího na to, že pokud se kdykoli v průběhu realizace zakázky stanou bez zavinění prodávajícího materiály, komponenty či technika nezbytné pro provedení díla nedostupnými, bude se jednat o zásah vyšší moci odůvodňující přerušení realizace (dodávky) zakázky; o dobu nezbytného trvání takového přerušení je prodávající oprávněn jednostranně prodloužit dobu dokončení a předání zakázky bez jakékoli sankce. O nutnosti pozastavit zakázku informuje prodávající kupujícího.
5. Zboží je kupujícímu dodáno:
na adresu určenou kupujícím v objednávce
prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil,
osobním odběrem v provozovně prodávajícího
případně jinak, po předchozí dohodě s kupujícím.
Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
6. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícímu. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
7. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodu na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručování zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
8. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoli závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněné vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
9. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího nebo je daňový doklad přiložen k dodávanému zboží.
10. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kuní smlouvou tak neučinil.
11. V rámci uzavírání kupní smlouvy je vždy mezi smluvními stranami ujednáno, zda kupující požaduje dodání zboží (výrobku) včetně montáže, či nikoli. V případě, že kupující požaduje dodat zboží i s montáží, je zboží dodáno provedením montáže v místě určeném kupujícím. V případě, že je předmětem smlouvy dodávka zboží bez montáže, je dodávka splněna předáním zboží prodávajícímu v jím určeném místě. Kupující je povinen zajistit dostatečný prostor pro montáž výrobku, včetně příjezdu k místu montáže. Smluvní strany si podepíší protokol o převzetí zboží (jak s montáží, tak bez montáže).
V. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem
1. Nejedná-li se o případ uvedený v článku níže (zboží upravené dle přání kupujícího) či o jiný případ (dle § 1837 a § 1840 občanského zákoníku), kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to do čtrnácti dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@pallatium.cz .
2. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (bylo vytvořeno dle požadavků kupujícího tzv. na míru kupujícímu). V nabídce prodávajícího jsou to zejména případy, kdy dochází k úpravám a změnám nabízených výrobků dle přání kupujícího.
3. V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu kupujícím vráceno do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy.
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
4. Zboží je kupující povinen vrátit úplné a ve stavu, v jakém je převzal, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, ve stavu a hodnotě odpovídajícímu převzetí. Spotřebitel vždy odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Nárok na náhradu škody, která vznikne na zboží, je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5. Při vrácení zboží je spotřebitel povinen připravit zboží na přepravu tak, aby se při přepravě zboží nepoškodilo. V případě, že bude zboží prodávajícímu vráceno poškozené, odpovídá za jeho poškození a stav při vrácení kupující.
6. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
7. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu případně uhrazenou kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
8. Formulář oznámení o odstoupení od smlouvy spotřebitelem (dle nařízení vlády č. 363/2013 Sb.):
Adresát (jméno a příjmení/obchodní firmu, adresu sídla a případně telefonní číslo a e-mailovou adresu podnikatele)
Oznamuji/oznamujeme (*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o nákupu tohoto zboží (*)/o poskytnutí těchto služeb (*):
………………………………………………………
Datum objednání (*)/datum obdržení (*
Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů
Adresa spotřebitele/spotřebitele
Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
Datum
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.
9. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez jakékoli sankce z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
VI. Práva z vadného plnění, reklamace
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí těmito obchodními podmínkami a v neupraveném obecně závaznými právními předpisy, zejména pak příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání o vlastnostech, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží,
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí, nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
je zboží v odpovídajícím množství, míře, barvě, provedení a
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3. Ustanovení uvedená v odstavci 2 tohoto článku se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
4. Prodávající odpovídá za vady, jež má zboží v době jeho předání a v záruční době. V případě, že kupující při dodání zboží zjistí porušení přepravních obalů objednaného zboží, je povinen provést zápis do dodacího listu přímo u dopravce (příp. jiného dokumentu potvrzujícího převzetí). O obdržení zboží s porušeným přepravním obalem je kupující povinen zároveň bezodkladně písemně informovat prodávajícího.
5. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojeném ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právním předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Prodávající odpovídá za vady zboží, na něž se vztahuje záruka za jakost, a to po stanovenou záruční dobu, která činí 24 měsíců, pokud pro konkrétní zboží neuvádí prodávající záruční dobu delší (uvedeno v rámci reklamačního řádu a případně v uzavřené smlouvě). Záruční doba týkající se zboží počíná běžet dnem předání díla.
6. Prodávající neodpovídá za vady zboží:
a, které zavinil kupující po převzetí zboží např. při vlastní dopravě, montáži, vlastní úpravou dodaného zboží, nevhodným užíváním nebo manipulací, nedodržením návodu k obsluze, příp. zanedbáním doporučené pravidelné péče (ošetřování zboží nevhodnými čisticími prostředky, které nejsou určeny na ošetřování dodaného zboží)
b, které vznikly nevhodným užíváním výrobku,
c, při jakémkoliv neodborném zásahu do výrobku,
d, na které byl kupující při koupi upozorněn,
e, na výrobky, na které byla prodávajícím poskytnuta sleva z důvodu neodpovídajících vlastností, a kupující o tom byl předem informován,
f, způsobené běžným opotřebením výrobku souvisejícím s jeho užíváním.
7. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v čl. VI. odst. 2, má kupující – spotřebitel v souladu s ustanovením § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník:
a, právo požadovat dodání nového zboží bez vady, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené (týká-li se vada pouze součásti věci, je kupující oprávněn požadovat pouze výměnu této součásti);
b, je-li takový postup vzhledem k povaze vady neúměrný (zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), má kupující právo na bezplatné odstranění vady;
c, není-li možné vadu odstranit, má kupující - spotřebitel právo od smlouvy odstoupit (v části, která neodpovídá vlastnostem sjednaným v rámci smlouvy).
V ostatním se nároky spotřebitele z odpovědnosti za vady řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (zejm. § 2165 a násl., příp. § 2099 a násl.).
8. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v čl. VI odst. 1 a jedná-li se o podstatné porušení smlouvy, vybere prodávající pro kupujícího – podnikatele, dle své volby a povahy vady zboží některý z následujících odpovědnostních nároků:
právo požadovat dodání nového zboží bez vady, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené (týká-li se vada pouze součásti věci, je kupující oprávněn požadovat pouze výměnu této součásti);
na odstranění vady opravou věci
na přiměřenou slevu z kupní ceny.
9. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v čl. VI odst. 1 a jedná-li se o nepodstatné porušení smlouvy, vybere prodávající pro kupujícího – podnikatele, dle své volby a povahy vady zboží některý z následujících odpovědnostních nároků:
právo na odstranění vady nebo
právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
10. Reklamaci je nutno uplatnit u prodávajícího, ideálně písemně (za písemnou formu se považuje i uplatnění vad prostřednictvím elektronické pošty na emailovou adresu uvedenou v záhlaví těchto obchodních podmínek), a to bez zbytečného odkladu po zjištění vad na předmětu smlouvy ze strany kupujícího. Kupující prokáže prodávajícímu, že zboží pochází právě od prodávajícího.
11. Prodávající v případě kupujícího - spotřebitele rozhodne v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele o reklamaci ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů; do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Pokud bude nutné posouzení reklamované vady v místě dodání dle uzavřené smlouvy, aby bylo možné učinit závěr o povaze reklamované vady a způsobu jejího řešení, umožní kupující prodávajícímu prohlídku zakázky na základě předchozí dohody a vytvořit mu odpovídající podmínky pro posouzení oprávněnosti reklamace. Nebude-li tato nezbytná prohlídka v uvedeném termínu umožněna, může dojít k posunutí termínu, kdy prodávající započne s případným odstraňováním reklamované vady (jedná se o prodloužení přiměřené doby k posouzení vady). V takovém případě se prodávající nedostává do prodlení s řešením reklamace, neboť překážka vyvstala na straně kupujícího.
12. Reklamace včetně odstranění vady musí být ze strany prodávajícího v případě kupujícího - spotřebitele vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
13. Jde-li o kupujícího-podnikatele, vyřídí prodávající reklamaci včetně případného odstranění vady (u oprávněně uplatněné reklamace) nejpozději do 60 dnů ode dne uplatnění reklamace.
14. Prodávající upozorňuje kupujícího, že s ohledem na povahu dodávaného zboží, které je tvořeno z jednotlivých stavebnicových systémů dovážených převážně z Německa, může být případná vada řešena výměnou příslušného stavebnicového panelu, který zvládne demontovat a zaslat prodávajícímu i kupující sám. Výrazně se tak urychlí oprava/výměna příslušného stavebnicového dílu a urychlí se tak opětovné uvedení výrobku do provozu. Pokud prodávající posoudí, že se jedná právě o takovou reklamovanou vadu, požádá kupujícího (kdy ho podrobně navede), aby díl demontoval a zaslal na náklady prodávajícího prodávajícímu. Na podrobnostech se dohodne prodávající s kupujícím, bez zbytečného odkladu poté, co mu bude reklamovaná vada nahlášena.
15. Marné uplynutí zákonem stanovené lhůty pro vyřízení reklamace se považuje v případě zákazníka – spotřebitele za podstatné porušení smlouvy.
16. Prodávající si vyhrazuje právo odepřít přijetí nebo vyřídit řádně učiněnou reklamaci záruční vady, pokud kupující neprokáže řádné zaplacení celé ceny předmětu smlouvy (takový výrobek nepřešel do vlastnictví kupujícího a s jako takovým s ním kupující nemůže plně nakládat).
O reklamačním řízení sepíše prodávající s kupujícím – spotřebitelem reklamační protokol (ve smyslu § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele).
17. Reklamační protokol bude obsahovat zejména, nikoliv však výlučně, následující údaje,
které kupující doplní do reklamačního listu:
a, přesnou identifikaci kupujícího, prodávajícího a smlouvy
b, datum zjištění vady kupujícím a datum jejího uplatnění
c, popis vady, která je předmětem reklamace (uplatnění záruční vady) a jaký způsob vyřízení reklamace (záruční vady) kupující požadoval;
d, potvrzení o datu ukončení a způsobu vyřízení reklamace (včetně potvrzení o provedení opravy a délce jejího trvání);
e, důvody vedoucí k zamítnutí (odmítnutí) reklamace
f, další údaje důležité pro průběh a vyřízení reklamace
g, vyčíslení nákladů účtovaných kupujícímu v případě, že se jedná o odstranění vady, na kterou nelze uplatnit záruku dle smlouvy (o čemž bude kupující ze strany prodávajícího informován).
18. Prodávající není povinen uspokojit kupujícím uplatněný nárok z titulu odpovědnosti za vady, pokud je zvolený nárok neúměrný povaze vady, nebo pokud není kupujícím zvolený nárok z titulu odpovědnosti za vady s ohledem na vadu objektivně realizovatelný. Z titulu odpovědnosti za vady nelze nárokovat náhradu škody ani žádné formy osobní újmy.
19. Nárok kupujícího na poskytnutí slevy nemůže být proveden nezaplacením kupní ceny nebo její části jednostranně ze strany kupujícího. Kupující není oprávněn provádět ani jednostranný zápočet pohledávek a závazků.
20. Kupující-spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o poštovné, resp. nákladů na dopravu (zaslání) reklamovaného zboží/předmětu smlouvy. Kupující-spotřebitel o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
21. Kupující – podnikatel si hradí veškeré náklady na dopravu reklamovaného zboží prodávajícímu a zpět.
22. V případě, že reklamace zboží bude uznána neoprávněnou, bere kupující na vědomí, že mu budou účtovány veškeré náklady (zejména náklady na dopravu, posouzení atd.), které prodávajícímu v souvislosti s uplatněním neoprávněné reklamace vzniknou.
23. V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží ze záruční opravy do 2 měsíců od uplynutí doby, kdy záruční oprava byla vyřízena (kdy byl o vyřízení reklamace kupující prodávajícím informován), je kupující povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 50,- Kč za každý i započatý den prodlení s vyzvednutím zboží.
24. Vyrozuměním kupujícího (elektronickou zprávou na adresu, kterou kupující při uplatnění reklamace prodávajícímu sdělil) o vyřízení reklamace je reklamační řízení ukončeno a kupujícímu vzniká povinnost si věc od prodávajícího převzít zpět, pokud se s prodávajícím nedohodne jinak.
VII. Povaha výrobků a dodávek (výluka ze záruky), bezpečnostní pokyny
1. Prodávající upozorňuje kupujícího, že dodávané sauny jsou interiérové, pokud není u sauny výslovně uvedeno, že se jedná o saunu exteriérovou. Pokud chce zákazník umístit saunu do exteriéru, bere na vědomí, že takový postup prodávající rozhodně nedoporučuje. V takovém případě však bere kupující na vědomí, že se na sauny bude vztahovat záruka 12 měsíců, když dřevo a povrch interiérové sauny není určen pro venkovní použití a životnost dřeva se tedy zásadním způsobem snižuje.
2. Péče o saunu a pokyny k její údržbě jsou uvedeny v návodu k použití, který je součástí dodávky sauny.
3. Závady a chyby způsobené nadměrným pocením nejsou kryté zárukou. Doporučujeme používat na lavici a podlahu při saunování ručník.
4. Prodávající provádí pravidelně revizi technologie interiérových saun tak, aby byla zajištěna bezpečnost jejich provozu a postupu instalace.
Prodávající přesto upozorňuje, že je třeba dbát minimálně následujících BEZPEČNOSTNÍCH pokynů:
sauna má být po celou dobu provozu pod dohledem dospělé osoby, přičemž při každém podezření na poruchu či nestandardní fungování, musí být okamžitě odpojena od proudu,
při jakékoli manipulaci se saunou je třeba vždy dbát obecných pokynů k manipulaci s elektrickými přístroji, aby nedošlo k úrazu proudem (např. osušit řádně ruce před zapojením sauny, nepoužívat mokrý ručník pro manipulaci s napájením sauny atd.), zásuvka pro připojení sauny do sítě musí splňovat parametry pro činnost sauny; je třeba mít na paměti, že se jedná o otevřený zdroj tepla!
před každým použitím sauny je třeba zkontrolovat stav napájecího kabelu, zásuvky pro připojení do sítě i samotné sauny; při jakémkoli podezření na vadu sauny nesmí být sauna používána; je třeba si dát pozor na slabý příkon, může dojít ke vzniku požáru,
při jakémkoli podezření na vadu sauny je třeba vždy kontaktovat prodávajícího a dohodnout se s ním na postupu. Bude-li vada řešena výměnou dílů sauny, dodá prodávající příslušné díly, případně se dostaví k opravě vady. Do sauny musí být vždy umísťovány pouze výrobky doporučené/dodané prodávajícím, pokud by kupující nahradil díl nebo část sauny jiným produktem, nebude se pro podstatné porušení záručních podmínek na saunu vztahovat záruka a mimo to hrozí vznik požáru,
na topná tělesa (infrajednotky a světla) nesmí být ukládány žádné předměty, aby nedošlo ke vzniku požáru, je třeba s nimi nakládat s opatrností (nezakrývat je, nelít na ně vodu, dbát, aby nedošlo k jejich poškození v důsledku manipulace s ostrými předměty atd.), eliminuje se tak nebezpečí požáru, úrazu elektrickým proudem, popáleninám atd.
je třeba dodržovat pokyny pro čištění sauny, aby nedocházelo k nadměrnému opotřebení či zničení dřeva a ostatních materiálů, při čištění sauny musí být tato vždy odpojena od zásuvky,
děti do 15 let musí být při saunování vždy pod dohledem dospělé osoby,
v sauně nikdy neusínejte,
nepožívejte alkohol, omamné látky ani jiné látky omezující či ovlivňující vědomí před vstupem do sauny nebo během saunování,
před vstupem do sauny vždy zohledněte svůj aktuální zdravotní stav; nepoužívejte saunu bezprostředně po vysoké tělesné námaze, může dojít k přehřátí organizmu,
infrasaunu nepoužívejte, pokud máte otevřená zranění, oční choroby nebo vážné popáleniny, nebo pokud jste nemocní,
respektujte maximální dobu pobytu v infrasauně dle svého aktuální stavu, nezůstávejte v infrasauně více než 40 minut; nadměrné vystavení vysokým teplotám může být zdraví škodlivé,
saunu by neměly používat těhotné ženy, lidé s duševním onemocněním a lidé s některými chronickými chorobami, vždy proto konzultujte svůj zdravotní stavpřed započetím saunování se svým lékařem, abyste předešli případným zdravotním komplikacím!
Pokud se sauna nepoužívá, musí se odpojit od přívodu el. energie!
5. Prodávající potvrzuje, že nabízené sauny (s typovými komponenty) obdržely příslušné certifikace a splňují zákonné požadavky pro uvedení na trh. U saun, které byly upraveny na základě požadavků zákazníka, jsou vždy jednotlivé změny oproti typové specifikaci dané sauny zaznamenány mimo jiné i v předávacím protokolu a zákazník svým podpisem stvrzuje, že je seznámen se skutečností, že na základě jeho požadavku, byly provedeny změny oproti vzorovému a typovému řešení.
6. Sauny jsou určeny do interiéru s teplotou od 10 do 30 °C s relativní vlhkostí od 10-60%.
7. Venkovní použití není možné.
VIII. Další práva a povinnosti smluvních stran
1. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
2. Prodávající upozornil kupujícího, že neprovádí zaměření výrobků. Za vhodnou volbu rozměrů výrobků odpovídá vždy kupující, který je povinen si ověřit, zda rozměry výrobků odpovídají jeho prostorovým možnostem. Rozměry výrobků je kupující oprávněn s prodávajícím před závaznou objednávkou zkonzultovat.
3. Veškeré návody a ostatní dokumenty k jednotlivým výrobkům jsou dostupné na www.pallatium.cz . Návod na použití sauny je součástí dodávky sauny.
4. Prodávající informuje v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o ochraně spotřebitele, že věcně příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce. Bližší informace o daném subjektu lze nalézt na internetové stránce www.coi.cz. Kupující-spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/commission/index_cs Nežli bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, doporučujeme kupujícímu nejdříve využít kontakt na www.pallatium.cz pro vyřešení nastalé situace.
5. Cookies. Kupující bere na vědomí a souhlasí s ukládáním Cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
6. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
7. Prodávající informuje kupujícího, že v nezbytné míře zpracovává osobní údaje, které mu kupující v souvislosti s uzavřenou kupní smlouvou poskytne, včetně údajů, které prodávajícímu kupující poskytl v souvislosti s registrací do uživatelského účtu. Prohlašuje, že veškeré takto poskytnuté osobní údaje zpracovává v souladu s platnou a účinnou právní úpravou. Veškeré informace ohledně zpracování osobních údajů, včetně výčtu práv, která v souvislosti se zpracováním údajů subjektu údajů aktuální platná a účinná legislativa přiznává, jsou obsažena v Informování o zpracování osobních údajů. Uvedený dokument je k dispozici na webových stránkách prodávajícího www.pallatium.cz .
IX. Závěrečná ustanovení
1. Smluvní vztah se řídí českým právním řádem, a to i v případě, že obsahuje jakýkoli zahraniční prvek.
2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
3. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.1.2020.